Dry Needling

Dry needling is een snelle en effectieve methode om spierontspanning te realiseren en klachten te verminderen. Het meest pijnlijke punt in de spier is het triggerpoint, en deze kan een spierverharding veroorzaken. Hierdoor functioneert de spier minder goed en verkrampt plaatselijk. Bij Dry needling wordt met een kleine naald geprikt in het triggerpoint binnen in de spier. Hierdoor verbetert de spierstofwisseling, waardoor de pijn en de spierverharding verdwijnen.

Het resultaat van Dry needling is vaak een snelle en directe pijnvermindering en een verbeterde bewegingsvrijheid van betrokken spieren en gewrichten.

Het inbrengen van de naald voelt u niet. Als het triggerpoint wordt aangeprikt kunt u een korte aanspanning van de spier voelen. Dat geeft een soort kramp gevoel en kan gepaard gaan met wat lokale pijn en soms ook pijn op afstand. Daarna ontspant de spier meestal direct.

Dry needling is niet hetzelfde als acupunctuur. Bij acupunctuur worden meerdere naalden gebruikt, die gedurende enige tijd in het lichaam geprikt blijven. Bij Dry needling wordt er maar 1 naald gebruikt, waarmee kortdurend de spier wordt behandeld. In tegenstelling tot acupunctuur is Dry needling geen ‘energie’ behandeling.

Dry Needling biedt een oplossing bij langdurig verhoogde spierspanning en spierverkramping, die gepaard gaan met pijn sensatie en bewegingsbeperking.

Voor Dry Needling therapie behandeling en advies kunt u terecht op onze locatie van Praktijk Fysio de Kolk, SMC De Kolk in Oostzaan

Maak online een afspraak!